شرکت صنعت بان

تعمیر اکچویتور برقی و پنوماتیک 

تعمیر ، سرویس و راه اندازی انواع اکچویتور های برقی و پنوماتیک به همراه کوپل و کالیبراسیون با شیر مربوطه در کارگاه فنی گروه صنعت بان انجام می شود.

اکچویتورهای خطی ، مولتی ترن و ربع گرد از پرکاربرد ترین عملگرهای موجود در بازار می باشد که اختلال در عملکرد آنها می تواند باعث توقف فعالیت یک کارخانه ، سد و نیروگاه ، پالایشگاه و غیره گردد.

فهرست خدمات صنعت بان در عملگرهای الکتریکی و بادی

تعمیرات

اکچویتور برقی:  باز/بسته و تدریجی در سایزهای : ۳۰ نیوتن – ۵۰ نیوتن – ۸۰ نیوتن – ۱۰۰ نیوتن – ۲۰۰ نیوتن – ۴۰۰ نیوتن – ۶۰۰ نیوتن – ۱۰۰۰ نیوتن – ۲۰۰۰ نیوتن

اکچویتور پنوماتیک:  در اکتهای : اکت ۳۲- اکت ۶۳ – اکت ۷۵- اکت ۸۳- اکت ۹۲-اکت ۱۰۵-اکت ۱۵۰-اکت ۲۰۰-اکت ۴۰۰-اکت ۶۰۰

تعویض قطعات یدکی :

تعویض کلیه قطعات یدکی مربوط به اجزای مختلف اکچویتور برقی و پنوماتیک ماننند گیربکس (تعویض چرخدنده ها و بیرینگ ها ، شفت و پکینگ – تعویض رک اند پینیون –تعویض خورشیدی اتصال ) و کنترلر عملگر مانند تعویض کلید حدی – تعویض سوئیچ گشتاور – تعویض نمایشگر – تعویض پتانسیومتر و بورد الکتریکی در کارگاه این شرکت انجام و  عملکرد آنها پس از نصب بر روی دستگاه به مدت یک سال ضمانت می گردد.

ساخت قطعات :

چنانچه هر یک از قطعات ، موجود نبوده و یا پاسخگوی مدل مورد نظر شما نباشد . با توجه به امکانات کارگاه که مجهز به دستگاههای پیشترفته می باشد ، امکان ساخت همه قطعات ( مکانیکال یا الکتریکال ) وجود دارد.

تمامی قطعات با هماهنگی کارفرما و مطابق درخواست ساخته خواهد شد. کیفیت این قطعات نیز مانند قطعات اورجینال بوده و دارای ضمانت یکساله می باشد.

تنظیم و کالیبراسیون عملگر در محل پروژه:

با توجه به شرایط کاری خط ممکن است امکان جداسازی اکچویتور از شیر مربوطه فراهم نباشد. کارشناسان این شرکت آمادگی دارند. در صورت نیاز در محل پروژه حاضر شده و تمام تنظیمات لازم را انجام دهند .

محرک های الکتریکی دستگاه هایی هستند که برای کنترل باز و بسته شدن شیرهای صنعتی در کاربردهای مختلف استفاده می شوند. آنها با تبدیل انرژی الکتریکی به حرکت مکانیکی عمل می کنند، که به نوبه خود عنصر بسته شدن شیر (مانند یک توپ، دیسک یا دوشاخه) را برای تنظیم جریان سیالات (مایعات یا گازها) از طریق خط لوله حرکت می دهد. در اینجا یک نمای کلی از نحوه عملکرد محرک های الکتریکی آورده شده است:

موتور الکتریکی: 

قلب یک محرک الکتریکی یک موتور الکتریکی است. معمولاً این موتورها یا AC (جریان متناوب) یا DC (جریان مستقیم) هستند. موتور گشتاور لازم را برای حرکت دریچه فراهم می کند و بر هر مقاومت ناشی از فشار سیال یا عوامل دیگر غلبه می کند.

گیربکس: 

در بسیاری از موارد، محرک های الکتریکی از یک گیربکس برای تقویت گشتاور خروجی موتور استفاده می کنند. این مهم است زیرا برخی از شیرها ممکن است به نیروی قابل توجهی برای کار نیاز داشته باشند، به خصوص شیرهای بزرگتر یا فشار بالا. گیربکس نیروی چرخشی موتور را افزایش می دهد و آن را قادر می سازد تا دریچه های بزرگتر را به طور موثرتری اداره کند.

سنسورهای حد و موقعیت: 

محرک های الکتریکی اغلب مجهز به حسگرهایی هستند که بازخوردی را در مورد موقعیت سوپاپ ارائه می دهند. رایج ترین سنسورها سوئیچ های محدود هستند که نشان می دهند چه زمانی سوپاپ به موقعیت کاملا باز یا کاملا بسته خود رسیده است. علاوه بر این، سنسورهای موقعیت (مانند پتانسیومترها یا رمزگذارها) بازخورد مداوم ارائه می دهند و امکان موقعیت یابی دقیق دریچه را فراهم می کنند.

سیستم کنترل: 

محرک های الکتریکی از طریق یک سیستم کنترل الکترونیکی کنترل می شوند. این سیستم می تواند به سادگی یک سوئیچ روشن/خاموش باشد یا می تواند پیچیده تر باشد و از الگوریتم های کنترلی پیشرفته برای کنترل تناسبی، کنترل انتگرال و کنترل مشتق (کنترل PID) استفاده کند. سیستم کنترل سیگنال های ورودی را تفسیر می کند و موتور را بر این اساس به حرکت در می آورد تا سوپاپ را به درستی قرار دهد.

منبع تغذیه: 

محرک الکتریکی برای کار کردن به یک منبع تغذیه نیاز دارد که معمولاً برق اصلی یا منبع تغذیه مناسب است. در برخی موارد، منابع تغذیه پشتیبان مانند باتری ها یا منابع تغذیه بدون وقفه (UPS) ممکن است برای اطمینان از عملکرد شیر در هنگام قطع برق یا شرایط اضطراری استفاده شود.

سیم کشی و ارتباطات:

 محرک های الکتریکی اغلب در یک سیستم کنترل صنعتی بزرگتر ادغام می شوند. آنها ممکن است از طریق سیم کشی به یک صفحه کنترل مرکزی متصل شوند، جایی که اپراتورها می توانند چندین محرک را به طور همزمان نظارت و کنترل کنند. محرک‌های الکتریکی مدرن همچنین ممکن است شامل پروتکل‌های ارتباطی مانند Modbus، Profibus یا Ethernet باشند، که آنها را قادر می‌سازد از راه دور کنترل شوند یا در سیستم‌های SCADA (کنترل نظارتی و جمع‌آوری داده‌ها) ادغام شوند.

هنگامی که یک سیگنال کنترل به محرک الکتریکی ارسال می شود (به عنوان مثال، از طریق یک اپراتور اتاق کنترل یا یک سیستم کنترل فرآیند خودکار)، سیستم کنترل محرک سیگنال را تفسیر می کند و موتور الکتریکی را بر اساس آن کار می کند. چرخش موتور از طریق جعبه دنده به عنصر بسته شدن سوپاپ منتقل می شود و باعث می شود که در صورت نیاز برای کنترل جریان سیال باز، بسته یا تعدیل شود.

محرک های الکتریکی به دلیل قابلیت های کنترل دقیق، سهولت اتوماسیون و توانایی ادغام آنها در سیستم های کنترل پیچیده در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد علاقه هستند. آنها مزایایی نسبت به فعال سازی دستی یا پنوماتیک سنتی دارند، به ویژه در شرایطی که کنترل دقیق و عملکرد از راه دور بسیار مهم است.

تعمیرات و سرویس:

 

 

برای مشاوره بیشتر و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید 

 

ورود به سایت
Call Now Button